IDENTITEIT VAN DE ONDERNEMER

Artikel 1.
Wij zijn Kruidenweide

1.    Je kunt ons zo bereiken:
Bellen: 0496/44.57.12
Mailen: info@kruidenweide.be
Langskomen: Gentpoortstraat 2 te 8000 Brugge
Maandag tot en met zaterdag vanaf 14:00 tot 18:00
Donderdag vanaf 14.00 ENKEL OP AFSPRAAK
Zondag en feestdagen: gesloten

2.    We zijn 6 dagen per week telefonisch bereikbaar:
Maandag tot en met zaterdag van 8.00 tot 21.00

3.    Ons BTW-nummer: BE 0518.820.039


TOEPASSELIJKHEID

Artikel 2.
1.    Wij proberen deze algemene voorwaarden onder jouw aandacht te brengen. Want er staat in wat wij voor je willen doen en wat we van jou verwachten. Als je iets van ons besteld hebt of van plan bent dat te doen.
2.    Soms geven wij aparte voorwaarden aan bij een product. Ook dan gelden deze algemene voorwaarden. Als de verschillende voorwaarden elkaar tegenspreken, kies jij de meest gunstige voor jou.
3.    Wij leveren enkel in BelgiĆ« en Nederland. Als je een leveringsadres in een ander land opgeeft, kunnen we je bestelling weigeren.
4.    Om een bestelling te mogen  plaatsen, moet je minstens 18 jaar oud zijn. Als je geen 18 bent, vragen we je om de bestelling door je ouders of wettelijke voogd te laten plaatsen. Als we weten dat een bestelling geplaatst is door een minderjarige, kunnen en mogen  we deze bestelling weigeren.
5.    Het plaatsen van een bestelling op onze website geldt als uitdrukkelijke aanvaarding van onze algemene voorwaarden die steeds beschikbaar zijn via onze website.
6.    Als je online bestelt, bezorgen we je bovendien samen met de bestelling bevestiging of ten laatste bij de levering een kopie van deze algemene voorwaarden in een formaat dat je kan opslaan of afdrukken.

HET AANBOD

Artikel 3.
1.    We vertellen je steeds eerlijk wat, wanneer en hoe je iets kunt kopen.





DE OVEREENKOMST

Artikel 4.
1.    Je doet online zaken met ons in een veilige web omgeving.
2.    Als je een bestelling bij ons doet, krijg je daarvan een bevestiging per e-mail. Jouw bestelling is volledig en de overeenkomst tussen ons is definitief zodra we voor jouw betalingstransactie met krediet- of debietkaarten de goedkeuring door de uitgever van de kaart ontvangen hebben. We aanvaarden Bancontact/Mister Cash, PayPal, Visa, Master Card en overschrijving. Indien de uitgever van je kaart weigert akkoord te gaan met je betaling aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van jouw bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet geaccepteerd of verwerkt.
3.    Wij voegen alle informatie en gegevens die je nodig hebt bij je bestelling, maar het meeste vind je ook op onze site..

DE PRIJS

Artikel 5.
1.    Zie artikel 3.
2.    Er kan een verschil zijn tussen de prijzen in onze winkels op de markt en op de webwinkel.
3.    Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW en alle wettelijke bijdragen.

CONFORMITEIT EN GARANTIE

Artikel 6.
1.    Zie artikel 4.
2.    Je hebt recht op een goed product, Is er een probleem met je product, dan lossen we het voor je op. Hierbij volgen we steeds de wet.

LEVERING EN UITVOERING

Artikel 7.
1.    Als je maandag t/m zaterdag voor 19.00 uur iets bij ons bestelt, ontvang je het in de komende vijf werkdagen. Uitzonderingen op onze bezorging worden aangegeven op de site, bij het product of in het winkelmandje. Als de bezorging van het product langer duurt, of als we niet alles op tijd kunnen bezorgen, hoor je dat zo snel mogelijk. Op dat moment kun je afzien van je aankoop. Als je van tevoren al had betaald, krijg je je betaling binnen 3 dagen teruggestort. De levering wordt bij voorkeur uitgevoerd door b-post of dhl.
2.    Als we een besteld product niet meer kunnen leveren krijg je je geld terug.
3.    Als een product beschadigt of kwijtraakt voordat het bij jou of een door jou aangewezen ontvanger aankomt, is dat onze verantwoordelijkheid.




BETALEN

Artikel 8.
1.    Als wij je vragen een bedrag vooruit te betalen, maken we direct na ontvangst je bestelling in orde.
2.    We accepteren Bancontact/Mister Cash, PayPal, Visa, Master Card en overschrijving.

OVERMACHT

Artikel 9.
1.    Als er sprake is van een overmachtssituatie is het mogelijk  dat wij onze verplichtingen in jou richting niet meer kunnen vervullen. Dat melden we  je zo snel mogelijk. Zodra deze overmachtssituatie voorbij is zullen we onze beloftes inlossen. Als dat te lang duurt heb je het recht om je aankoop te annuleren. Als je van tevoren al had betaald, krijg je je betaling binnen 5 werkdagen terug.
2.    Overmacht zijn alle omstandigheden buiten onze wil en controle waardoor we richting u  onze beloftes niet kunnen waarmaken. Hieronder vallen stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen of het op enig moment niet beschikbaar zijn van onze website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden.

INTELLECTUELE EIGENDOM

Artikel 10.
1.    Onze website, teksten, logo's, foto's, namen en in het algemeen al onze communicatie zijn beschermd door copyrights.
2.    Dit betekent dat je ons logo, website, foto's, namen en teksten etc. niet mag kopiĆ«ren of reproduceren zonder onze voorafgaande schriftelijke toestemming.


GDPR/AVG

Conform de Europese privacy wetgeving hebt u als gebruiker van onze webshop het recht om ons te vragen uw gegevens of een deel van uw gegevens te wissen.

Wij verbinden ons er toe om geen enkele persoonlijke data door te geven aan derden.
Alle data die wij bewaren is strikt noodzakelijk voor de goede werking van onze shop of voor administratieve doeleinden zoals facturatie en opvolging van uw bestellingen.


KLACHTENREGELING

Artikel 11.
1.    
a.    Heb je een klacht, laat ons helpen
b.    We proberen er alles aan te doen om je klacht op te lossen. Uiteraard hebben we daar een procedure voor.
2.    Als je een klacht hebt, laat het ons dan snel weten. Omschrijf je probleem zo duidelijk mogelijk, dan kunnen we je goed helpen.
3.    Uiterlijk binnen 5  dagen krijg je antwoord van ons. We helpen je direct, of je hoort hoeveel tijd we nodig hebben om het recht te zetten, uitzonderingen hierop zijn gevallen van overmacht of ons jaarlijks verlof.
4.    Je kunt een klacht over onze producten of service ook indienen bij SafeShops.be via www.safeshops.be. Maar we helpen je liever zelf